Den snabba tillväxten i sociala medier har både varit en viktig bidragande faktor till appens framgångar och ett finansieringsverktyg.
Under corona nightli började publicera videor på Tiktok för att informera och sprida medvetenhet om nattlivsindustrin till unga vuxna. Men i takt med att barer, evenemang och nattklubbar kom på fötter igen växte nightli:s konto till ett genomsnitt på över 1 miljon visningar per månad i Sverige. Idag har både nightli -appen och Tiktok-kontot närmare 20000 följare vardera.
Vi har hittat en tydlig nisch på en av de snabbast växande sociala medieplattformarna och fortsätter att bevisa att nightli har rätt behovsanalys. Henrik Hellbe, VD.
Den snabba tillväxten i sociala medier har både varit en viktig bidragande orsak till appens framgångar och ett finansieringsverktyg för att ha råd med nya användare som ansluter sig till nightli. För att verifiera äktheten hos användarna i nightli -appen registreras konton via sms, en investering som nightli är övertygad om kommer att löna sig på lång sikt. Men för att ha råd med investeringen har nightli börjat ingå marknadsföringssamarbeten med platser och företag som riktar sig till unga vuxna för att hjälpa dem att synas.
Vi är tacksamma för att partners inom sociala medier stöder vårt uppdrag och ser detta inte bara som ett finansieringsverktyg utan också som ett intressebevis för framtida annonseringsmöjligheter i nightli -appen.